W Wielkiej Brytanii można już emitować reklamy prezerwatyw przez cały dzień

Marki prezerwatyw będą teraz mogły emitować w Wielkiej Brytanii swoje reklamy telewizyjne już przed nocnym blokiem programowym na nowych zasadach uzgodnionych przez organy regulacyjne.

Zakaz wyświetlania reklam prezerwatyw przed 21:00 zostanie zniesiony, aby można było je teraz wyświetlać o każdej porze dnia. Oczekuje się, że posunięcie to pomoże obniżyć wskaźniki ciąż wśród nastolatek w tym kraju. Reklamodawcy nie będą jednak mogli emitować reklam podczas programów skierowanych do dzieci poniżej dziesiątego roku życia. Kampanie muszą również spełniać surowe zasady dotyczące “smaku” i przyzwoitości oraz powinny promować odpowiedzialność społeczną.

Komentując tę ​​decyzję, dyrektor generalny organizacji charytatywnej FPA zajmującej się zdrowiem seksualnym, powiedział:

„Ochrona zdrowia seksualnego to poważna sprawa, dlatego ważne jest, aby opinia publiczna dostrzegła, że ​​używanie prezerwatyw jest normalną i regularną częścią życia”.

Inne organizacje charytatywne i zdrowotne z zadowoleniem przyjęły to posunięcie. Aby zmienić odpowiednie przepisy reklamowe, organy regulacyjne musiały przezwyciężyć jednak aktywny opór organizacji religijnych, które uważają reklamy prezerwatyw za bluźniercze.

Nowa zasada zacznie obowiązywać od 1 września. Wśród innowacji znajduje się również zakaz prowadzenia badań reklamowych wśród dzieci poniżej 12 roku życia bez obecności rodziców, a także zbierania informacji o innych osobach od młodzieży poniżej 16 roku życia.

Przypomnijmy, w Szwajcarii podjęto niedawno decyzję o wypuszczeniu prezerwatyw dla 12-latków. Producent – firma Lamprecht – liczy na szczególną popularność nowego produktu w Wielkiej Brytanii, ponieważ problem nieplanowanej ciąży nieletnich jest tam bardzo pilny.

Kolorowa bańka mydlana w kształcie prezerwatywy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *